Srpen

17.08.2018 09:56

Stanování s hasičem

Poslední prázdninový pátek čekalo mladé hasiče hasičské stanování. 31.8. 2018 jsem se sešli kolem čtvrté hodiny na hřišti a vše mohlo začít.

Pro začátek jsme se rozehřáli při hraní pohybových her. Po krátkém rozehřátí následovalo zdobení triček, které si děti přinesly. Fantazii se meze nekladly, a proto je každé triko unikátní originální památkou. Během malování jsme se rozdělili na dvě družstva, ve kterých jsme vykonávali různé úkoly a hry. Každé družstvo si určilo svůj název a dokonce i pokřik. Během plnění úkolů na plné čáře zvítězilo družstvo Ošklivá káčátka. Pomalu se nám smrákalo, nastal tedy čas postavit stany a uvařit večeři. S menší dopomocí zvládli postavit stan všichni, a tak jsme se mohli posilnit těstovinovou večeří. Ve večerních a nočních hodinách nás čekala večerní hra, diskotéka a pro odvážlivce i půlnoční procházka.

Páteční den se přehoupl na sobotu a nezbylo nám nic jiného než zalehnout do stanů, abychom ráno byli opět čilí. Ráno nás vzbudil příjemný budíček v podobě dešťových kapek, naštěstí nás čekal teplý čaj a sladká snídaně. Po ranní hygieně jsme sbalili naše stanové městečko a čekali, až se probudí i rodiče a přijedou si pro nás :)

Kristýna Lajdová

Závody na Nové Dědině

V sobotu 25.8.2018 jsme jeli na závody požárního útoku na Novou Dědinu.

Na tyto závody jelo jedno družstvo mladších ve složení: Jarda, Viky, Pavel, Peťa, Kuba a Marek. Také jelo družstvo starších: Danča, Ivča, Marťa, Kačka, Nikča a Kája- jednoho závodníka jsme si půjčili.

Sraz byl u hasičské zbrojnice na 10:00 hodin, jak jsme se sešli, mohli jsme vyrazit. Závodu se zúčastnilo 13 družstev- 5 mladších a 8 starších. Na těchto závodech se družstva střídaly. Družstvo starších šlo 4. a družstavo mladších 6. po odstartování našeho pokusu starších, vše dopadlo jak mělo. Dokončili jsme s časem PP 15:51 a LP 17:49. Umístili jsme se na celkovém 4.místě. Po nás šli na start mladší se startovním číslem 6. Vše dopadlo dobře, ale levý proud nemohl sestříknout, a tak skončili s časem PP 19:84 a LP 29:89 na 5. a zároveň posledním místě.

Karolína Dědičová - kronikářka

Závody v Nětčicích

V neděli 19.8.2018 jsme se vydali na závody v požárním útoku do Nětčic.

Na tyto závody jelo SDH Roštění reprezentovat 1 družstvo mladších a 1 družstvo starších. Jako vždy byl sraz u hasičské zbrojnice ve 12:30. Jakmile bylo všechno potřebné nachystáno, mohlo se vyrazit. Závodů se zúčastnilo 16 družstev a to 8 družstev mladších a 8 družstev starších.

Jako první šli na řadu družstva mladších.  Naši mladší šli na start se startovním číslem 4. Jakmile byl pokus našich mladších odstartován vše vypadalo nadějně. Na základně vše klaplo, jak mělo, ale pravému proudaři vypadla proudnice. I přes tohle  se s časem PP-26:66 a LP- 27:15 umístili na 4.místě.

Po mladších následovaly pokusy starších. My jsme šli na start také se startovním číslem 4. Po odstartování našeho pokusu vše klaplo jak mělo a dokončili jsme svůj pokus s časem PP- 13:55, LP-13:14, ale tenhle pokus byl bohužel neplatný, protože se rozpojily savice.

Děkujeme všem, že jsme těchto závodů mohli zúčastnit a těšíme se na další.

Martina Daďová- preventistka

Letní víkendovka na Ranči Manner

Stejně jako loni tak i letos nás čekala letní víkendovka. Místo, kde jsme měli stanovat, bylo opět tajné, ale dostali jsme pár fotek, podle kterých bychom mohli uhádnout místo. Nevěděli jsme ani, kteří vedoucí s námi letos pojedou, to jsme museli rozluštit pomocí připravených indícií.

Sešli jsme se ráno před hasičskou zbrojnicí v pátek 10.8.2018. Všechny naše věci jsme nechali na zbrojnici a vydali se směrem na Kostelec u Holešova, kde jsme se dozvěděli, že pojedeme autobusem. Autobus nás dopravil do Přerova, odkud jsme jeli vlakem do Vyškova. Ve Vyškově jsme šli na koupaliště, kde jsme se zchladili a zahráli jsme si i volejbal. Z Vyškova jsme jeli autobusem přes menší vesničky, až jsme dorazili na zastávku, od které jsme se vydali na místo pobytu- Ranč Manner u Bohdalic. Na ranči jsme si postavili stany a začali chystat večeři, kterou jsme připravovali v kotlíku nad ohněm. U ohně jsme si povídali a zahráli pár her. Až začala být tma, tak jsme si jako vždy zahráli naše oblíbené Městečko Palermo. Den skončil a my se poprvé uložili ke spánku v našich stanech.

Druhý den ráno jsme začali rozcvičkou s Martinem a Petrem. Mezitím se opět v kotlíku připravila snídaně- míchaná vajíčka. Celé dopoledne jsme hráli turnaj v Petanque. Než byl oběd, museli jsme rozluštit tajnou šifru a splnit úkol, který nám potom zadal léčitel.  Po obědě (bramborový guláš- mňam!) jsme ještě odehráli pár her, vyzdobili si trička a vyrazili k rybníku. Celou cestu nám zkomplikoval vojenský prostor, kolem kterého jsme museli složitě projít. U rybníka se ti nejodvážnější mohli schladit a zaplavat si- nebo jen dělat blbiny na duších, které jsme si přivezli. Cestou zpátky Petr vylezl na balík a Martin ho tlačil, aby běžel na balíku. Po návratu na ranč jsme si někteří šli zahrát fotbal a pak jsme si šli opéct špekáčky. Večer jsme hráli hru, ve které jsme museli sehnat podpis od 4 trpaslíku, Sněhurky a čarodějnice.

V neděli ráno šla většina z nás do kostela a ti co nešli, uklízeli stany a krájeli zeleninu na těstovinový salát. Po obědě jsme se vydali na autobus do Vyškova, kde jsme si dali točenou zmrzlinu u Kauflandu. Po zmrzlině jsme šli na vlak, který nás zavezl do Přerova a tam jsme asi třičtvrtě hodiny čekali na autobus, který nás dopravil zpátky do Roštění.