Červenec

21.07.2021 10:46

Byli jsme na junior univerzitě

1.den v pátek (2.července) jsme měli sraz 7:15 u Peťového domu. Po příjezdu do Zlína k hasičské zbrojnici jsme museli projít „kontrolou” (všichni jsme prošli) a poté čekali na autobus. Cesta autobusem byla trošku delší ale v pohodě. Po příjezdu ke škole jsme šli na oběd,poté se šlo na pokoje. Kuba s Pavlem zůstali spolu, Klárka je s dalšíma dvouma holkama. Nějak jsme se seznámili a porozhlíželi. Po večeři nás čekala imatrikulace (složili jsme slib univerzity), a tak se z nás stali studenti pro rok 2021 na juni-univerzitě.

2.den v 8:30 nás čekalo do cca 12:15 „učení” kde jsme si říkali něco o integrovaném záchranném systému a dalších zajímavých věcí. Po odpoledním klidu jsme se šli podívat na opuštěné lázně Jánské koupele. Udělali jsme si takovou menší procházku a zastavili jsme se v hospodě na vodu. A jak jinak, nebylo by to ono kdybychom nefandili fotbalu. Večer jsme si zahráli pár her, a taky se popřálo Pájovi k narozeninám.

3.den Hned třetí den na univerzitě nás ráno čekala rozcvička. Po rozcvičce jsme se šli nasnídat, a pak se šlo do učebny. Tam jsme se dozvěděli všechno, co potřebujeme, aby jsme se mohli stát profesionálními hasiči. Potom jsme šli na oběd a hned po obědě byl odpolední klid. Ve dvě hodiny nás čekala taková soutěž, kde se hodně běhalo. Bylo to hodně vyčerpávající. Po vyčerpávající aktivitě jsme se odebrali do učebny a dozvěděli jsme se něco o řízení hasičského vozu. Pak byla večeře. Po večeři jsme měli chvíli na to obléct se do sportovního, aby jsme mohli jít ven. Šli jsme na nedalekou louku a rozdělily jsme se do družstev. Hra byla zábavná. Po hře jsme šli na pokoje a měli jsme už volno.

4.den V pondělí ráno jsme začali rozcvičkou. Po snídani jsme šli na hodiny učení, kdy jsme se opět naučili mnoho věcí. Po obědě následoval odpolední klid. Po odpoledním klidu jsme se šli podívat na přehradu Kružberk. Po návratu jsme šli na večeři. Po večeři jsme šli ještě hrát ven hry. Po ukončení her jsme spáchali hygienu. A nastal čas jít spát.

5.den ráno jsme měli opět rozcvičku, a pak snídani. Po snídani následovalo studium. Jelikož bylo krásně tak jsme šli ven házet po sobě balónky. Klasicky oběd a pak polední klid. Učení taky nikdy není málo a do 16:00 cca jsme měli odpolední vyučování. Aby nám udělali radost, tak jsme šli hrát míčové hry, a taky jsme vyzkoušeli volejbal. Řeku jsme též otestovali a byla skvělá. Hygiena taky musela být a pak se šlo spát.

6.den Ve středu jsme začali klasicky rozcvičkou. Po rozcvičce nás čekala snídaně a hned po snídani jsme sedli do autobusu a jeli jsme na zříceninu hradu Viklštejn. Po prohlídce hradu jsme se vydali na 16 kilometrovou cestu na pohádkový zámek. Cestou jsme se stavili do Hrušky a do hospody na občerstvení. Po prohlídce zámku jsme šli na autobusovou zastávku, kde nás čekal náš hasičský autobus. Po příjezdu jsme se šli osvěžit do vody a oslavili jsme narozeniny vedoucího Martina. Pak byla večeře. Po večeři jsme se šli dívat na zajímavý film a potom jsme šli spát.

7.den ráno klasicky byla rozcvička a poté snídaně. Po snídani nás čekali 4 stanoviště s různými tématy. První nás čekaly lodičky, kde jsme se učili na řece pádlovat. Na druhý stanoviště jsme šli se koukat na chemické pokusy. Třetí stanoviště byla zdravověda, takže opět velmi zajímavé. No a poslední stanoviště bylo něco o požárech. K večeru jsme si šli ještě zahrát nějaké běhací hry. Po večerce pro nás došli vedoucí s tím, že jdeme ven na nějakou cestu. Všichni to v pohodě zvládli

8.den byl poslední den, kdy jsme tady. Ráno začalo úplně stejně jako každé ráno. Po snídani jsme se šli zase na nějakou dobu učit, a pak nás čekaly „testy”. Odpoledne jsme se už pomalu balili a pak opět poslední hry ve družstvech. Večer nás čekala laser game. Bylo to po domácku vyrobené a myslím, že za všechny můžu říct, že jsme si to hrozně moc užili.

9.den je den odjezdu. Ráno jsme si jenom udělali náš pokřik a šlo se dobalovat. Nasnídali jsme se a mohlo se odjíždět. V autobuse jsme si i zazpívali i poplakali. Naštěstí to nebylo naposledy a v říjnu se opět všichni uvidíme.

Pavel Dudík, Kuba Lajda, Klárka Fleischmannová

Fotogalerie je k dispozici na Facebookových stránkách: Junior univerzita- vzdělávání mladých záchranářů